El Espíritu del Páramo – Field Project – 11th Grade

Some of Eleventh grade students went to Fundación Manantial La Laja in Chingaza. The purposes of this field trip were: continue with our integrated project “El espíritu del Páramo”, understand the relationship between the components of the ecosystem and strengthen quality relationships among us. It was an awesome experience! We followed the trail of the Andean Bear and got to see where they eat, climb and rest. We also installed one camera to continue supporting environmental research. We were able to satisfy our basic needs of fun, freedom, survival, power and love and belonging. Let this be the opportunity to thank and highlight the professional and caring help from Food services, medical services, transport services, events and sustainability teams. Thanks to all of them, we were able to learn, enjoy and appreciate nature with safety and trust.

Sally Ann Maria Torres-Brown High School Relationship Director

Resumen: Algunos de los estudiantes de 10º Grado fueron a la Fundación Manantial La Laja en Chingaza. Los propósitos de esta salida de campo fueron: continuar con nuestro proyecto integrado “El espíritu del Páramo”, entender la relación entre los componentes del ecosistema y fortalecer las relaciones de calidad entre nosotros. ¡Fue una experiencia increíble! Seguimos el rastro del oso andino y pudimos ver dónde comen, trepan y descansan. También instalamos una cámara para seguir apoyando la investigación ambiental. Pudimos satisfacer nuestras necesidades básicas de diversión, libertad, supervivencia, poder y amor y pertenencia. Sirva esta ocasión para agradecer y destacar la ayuda profesional y solidaria de los servicios de alimentación, los servicios médicos, los servicios de transporte, los equipos de eventos y de sostenibilidad. Gracias a todos ellos, pudimos aprender, disfrutar y apreciar la naturaleza con seguridad y confianza.