Por Maria Clemencia Pinzón M, Profesora de 2º de EMS
Durante este bimestre los estudiantes han estado explorando números hasta 1000 con tarjetas de valor posicional y material concreto. Han practicado contar y leer estos números, prestando mucha atención al valor de cada dígito en un número de tres dígitos. Han aprendido a leer y escribir números de tres dígitos dividiéndolos en centenas, decenas y unidades identificando dónde va cada dígito. Cada estudiante escogió un método visual con colores para explicar a otros cómo funcionan los números y cómo utilizar el valor posicional. Los invito a ver los videos adjuntos en los que dos estudiantes explican su aprendizaje.
Exploring Three-Digit Numbers: Visual Learning and Methods in the Classroom.
By Maria Clemencia Pinzón M, EMS 3rd Grade Teacher
During this term, students have been exploring numbers up to 1000 with place value cards and concrete material. They have practiced counting and reading these numbers, paying close attention to the value of each digit in a three-digit number. They have learned how to read and write three-digit numbers by breaking them into hundreds, tens, and ones, identifying where each digit goes. Each student came up with a visual method to explain to others how numbers work and how to use place value. I invite you to watch the attached videos and find out how with colors and numbers students explain their findings.
Comments