Impressive Participation of the High Performance Swimming Team – City of Girardot Tournament

We are very pleased to share with you an exciting news that fills our community with pride: the High Performance Swimming team of Club Deportivo Rochester has excelled brilliantly in the recent Girardot City Tournament! This exciting sporting event took place during October 13, 14 and 15 in the beautiful city of Girardot and brought together a total of 619 athletes from 39 clubs from different departments of our country.

In the midst of incredible competition and with an unwavering spirit of dedication, our talented swimmers demonstrated their prowess in the pools and achieved a position of honor. Club Deportivo Rochester, through its High Performance Swimming team, placed 16th out of 39 participating clubs. This achievement not only highlights the determination and dedication of our swimmers, but also underscores the quality of training and support from our coaches and the support of our community.

The effort and passion of our athletes translated into an impressive medal haul that we are proud to share with you today. Our swimmers excelled in various disciplines and categories, taking home a total of 13 medals, broken down as follows:

Gold Medals: 3 Silver Medals: 5 Bronze Medals: 5

Participating athletes

Juniors A, B and Seniors: •Juan Esteban Daza Forero (Alumni) •Simón Meza Ortega •Tomas Santiago Ramón Márquez •Nicolás Álvarez Ramírez •Daniel Mateo Azuero Carrillo •Esteban Ruiz Mejía •Mariana Rey Navarrete •Martina Jiménez Pava •Mariana Manuela Vásquez Bertrán •Simón Rojas Mendivelso •Samuel Eduardo Rodríguez Bautista •Tomas Chaves Alegría •Diego Medina Robles

Children: -Alejandro Useche Melo -Tomas Delgado Sánchez -Julián Andrés Cantor Guzmán

Coach: Norberto León Ortiz

We would like to express our deep appreciation to our talented swimmers, our dedicated coaches and the immense support of families and friends who have helped make this achievement a reality. This is a reminder that when we work together and pursue our dreams with passion and determination, there are no limits to what we can achieve.

Congratulations to our High Performance Swimming team and we look forward to sharing more successes in the future.

Thank you for being a part of this exciting athletic journey with us!

Christine Taunton Communications Coordinator

————-

Nos complace enormemente compartir con ustedes una emocionante noticia que llena de orgullo a nuestra comunidad: ¡el equipo de Alto Desempeño de Natación del Club Deportivo Rochester ha destacado brillantemente en el reciente Torneo Ciudad de Girardot! Este emocionante evento deportivo tuvo lugar durante los días 13, 14 y 15 de octubre en la hermosa ciudad de Girardot y reunió a un total de 619 deportistas provenientes de 39 clubes de diferentes departamentos de nuestro país.

En medio de una competencia increíble y con un espíritu de dedicación inquebrantable, nuestros talentosos nadadores demostraron su destreza en las piscinas y alcanzaron una posición de honor. El Club Deportivo Rochester, a través de su equipo de Alto Desempeño de Natación, logró colocarse en el puesto 16 de los 39 clubes participantes. Este logro no solo resalta la determinación y la dedicación de nuestros nadadores, sino que también subraya la calidad del entrenamiento y el apoyo de nuestros entrenadores y el respaldo de nuestra comunidad.

El esfuerzo y la pasión de nuestros atletas se tradujeron en un impresionante conjunto de medallas que hoy nos enorgullece compartir con todos ustedes. Nuestros nadadores se destacaron en diversas disciplinas y categorías, llevándose a casa un total de 13 medallas, que se desglosan de la siguiente manera:

1. Medallas de Oro: 3

2. Medallas de Plata: 5

3. Medallas de Bronce: 5

Deportistas participantes

Juveniles A, B y Mayores: •Juan Esteban Daza Forero (Exalumno) •Simón Meza Ortega •Tomas Santiago Ramón Márquez •Nicolás Álvarez Ramírez •Daniel Mateo Azuero Carrillo •Esteban Ruiz Mejía •Mariana Rey Navarrete •Martina Jiménez Pava •Mariana Manuela Vásquez Bertrán •Simón Rojas Mendivelso •Samuel Eduardo Rodríguez Bautista •Tomas Chaves Alegría •Diego Medina Robles

Infantiles: •Alejandro Useche Melo •Tomas Delgado Sánchez •Julián Andrés Cantor Guzmán

Entrenador: Norberto León Ortiz

Queremos expresar nuestro profundo agradecimiento a nuestros talentosos nadadores, a nuestros dedicados entrenadores y al inmenso apoyo de las familias y amigos que han contribuido a hacer de este logro una realidad. Este es un recordatorio de que cuando trabajamos juntos y perseguimos nuestros sueños con pasión y determinación, no hay límites para lo que podemos lograr.

Felicitaciones a nuestro equipo de Alto Desempeño de Natación y esperamos seguir compartiendo más éxitos en el futuro.

¡Gracias por ser parte de esta emocionante travesía deportiva junto a nosotros!

Christine Taunton Coordinadora de Comunicaciones