top of page

The Farm, The Jungle and The Sea – Bilingual Shared Classroom – Kindergarten


During the last two weeks in kindergarten we have been traveling to different habitats. Starting with farm animals, learning the usual activities of a farm like milking a cow and being in a muddy environment. Students play and learn throughout centers such as the Tangram center where the students were asked to make a chicken, horse, sheep, and a pig using tangram. Secondly, wash and clean the muddy animals with a toothbrush. Thirdly, milk the cow slowly and carefully. Lastly, play a memory game called pairs to review the learned vocabulary.

Jungle centers 

In the shared classroom we play different educational games and switch every six minutes in order to be extremely connected with each activity. This week we practiced and learned about jungle animals. Normally during class we have three or four centers per class.

Center # 1: Students rescued animals that were trapped, then freed them and camouflaged them according to their animal skin pattern. Center # 2: I spy zoo animals. Students were asked to count the number of zebras, tigers , giraffes, crocodiles, elephants and flamingos,  then write the answer next to the corresponding animal. Center # 3: Animal books collection. Students read silently and explored different books. Center # 4: students  solved different animal puzzles. Center # 5: Students made an animal sculpture using play dough.

Jungle adventure 

Adventures are always fun. This time we found animals around the gardens of the school. For this class the first 15 minutes were to create your special and unique binoculars using recycled paper rolls, shakiras, and handmade flowers. Then with our checklists and markers we started our adventure. Students saw wild animals like snakes, tigers, koalas, toucans, gorillas and ladybugs. An activity full of laughter, mystery and new vocabulary.

Under the sea 

This week we started a new adventure under the sea, we played, learned, and more importantly, we worked together as a team. Center # 1 was about saving the animals from plastic. Students saved the animals by taking away the plastic of the ocean. We discussed in class the impact of ocean pollution, the future consequences and possible solutions. Center # 2: Who am I? Students guessed the animal covered with blue shaving cream and cleaned the animal to see the answer. Center # 3: Building an aquarium. Students made an aquarium for the stuffed sea animals with lego blocks. Center # 4: An ocean filled with letters. Students picked a card and looked into the water for the letters they needed to make the word.

We are excited to continue learning through our adventures!

Maria Juliana Rodríguez Bilingual Shared Classroom Teacher of Kindergarten


Resumen:Durante las últimas dos semanas en Jardín hemos estado viajando a diferentes hábitats. Comenzando con los animales de granja, aprendiendo las actividades habituales de una granja como ordeñar una vaca y estar en un ambiente lleno de barro. Los estudiantes jugaron y aprendieron en centros como el centro de Tangram, donde se les pidió que hicieran un pollo, un caballo, una oveja y un cerdo usando las fichas de tangram. En el segundo centro los estudiantes lavaron y limpiaron los animales embarrados con un cepillo de dientes. En el centro número tres, ordeñaron la vaca lenta y cuidadosamente . En el último centro jugaron un juego  de memoria llamado parejas para repasar el vocabulario aprendido.

Centros de la selva

En el aula compartida jugamos diferentes juegos educativos y cambiamos de centro cada seis minutos para estar extremadamente conectados con cada actividad. Esta semana practicamos y aprendimos sobre los animales de la selva. Usualmente hacemos tres a quarto centros por clase.

Centro # 1: Los estudiantes rescataron animales que estaban atrapados, luego los liberaron y los camuflaron de acuerdo con su patrón de piel animal. Centro # 2: Espío animales del zoológico. Se les pidió a los estudiantes que contaran el número de cebras, tigres, jirafas, cocodrilos, elefantes y flamencos y luego escribieran la respuesta al lado del animal correspondiente. Centro # 3: Colección de libros de animales. Los estudiantes leyeron en silencio y exploraron diferentes libros. Centro # 4: los estudiantes resolvieron diferentes rompecabezas de animales. Centro # 5: Los estudiantes hicieron una escultura de un animal usando plastilina. 


Una aventura en la jungla

Las aventuras siempre son divertidas. Esta vez encontramos animales alrededor de los jardines del colegio. Para estas clase los primeros quince minutos fueron para crear sus binoculares únicos  y especiales utilizando rollos de papel reciclado, chakiras y flores hechas a mano. Luego, con sus listas de verificación y marcadores, comenzamos nuestra aventura. Los estudiantes vieron animales salvajes como serpientes, tigres, koalas, tucanes, gorilas y mariquitas. Una actividad llena de risas, misterios y nuevo vocabulario.


Bajo El Mar

Esta semana comenzamos una nueva aventura bajo el mar, jugamos, aprendimos y lo más importante trabajamos juntos como equipo. El primer centro trataba de salvar a los animales del plástico. Los estudiantes salvaron a los animales quitando el plástico del océano. Discutimos en clase el impacto de la contaminación del océano, las consecuencias futuras y las posibles soluciones. Centro # 2: ¿Quién soy? Los estudiantes adivinaron el animal cubierto con crema de afeitar azul y limpiaron el animal para ver la respuesta. Centro # 3: Construir un acuario. Los estudiantes hicieron un acuario para los animales marinos de peluche con bloques de lego. Centro # 4: Un océano lleno de letras. Los estudiantes eligieron una tarjeta y buscaron en el agua las letras que necesitaban para formar la palabra.


¡Estamos emocionados por continuar aprendiendo a través de nuestras aventuras!

6 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar e educar os alunos para que assumam o controlo das suas vidas com o mundo em mente. 

bottom of page