Connecting Knowledge, Usefulness and Developing Important Skills – Science Class – 7th G

Communication and cooperative work in Science

7th graders managed to connect knowledge, usefulness and developed important skills by working cooperatively in the design of websites for communicating their results in the lab practices done in Earth, Space and Physical Science.

When studying the matter unit, several laboratory practices were carried out which involved scientific reports. Due to the number of reports that would come out in a single unit, the students organized in work teams a web page whose bases were developed in elementary school, in which they would demonstrate the connection between the contents to generate a single abstract, introduce the topic at a general level, provide background information and explore tools to analyze and communicate these scientific results.

In this task, different ways of thinking were evidenced to organize information, as well as cooperative work to achieve high-quality products according to the age of the students and the development of their skills.

We are certain that these skills will continue to be strengthened over the years, demonstrating that to achieve expertise in any task, the practice has a fundamental role in that path.

We want to share this amazing work with you, enjoy.

Valeria Angulo, Martín Bastidas, Diego Medina and Isabella Gracia:

Valentina Morales, Samuel Saray, Emilio Borda, and Silvia Vergara

Sara Rodríguez and Maria José López

Juan Sebastián torres, María Alejandra Benitez, Valeria Pinzón and Isabella González

Aida Ostos Alcázar Family Coordinator, Mentor

Resumen:Los estudiantes de sexto grado lograron conectar el conocimiento, la utilidad y las habilidades científicas al trabajar cooperativamente en la creación de páginas web para comunicar sus resultados de prácticas de laboratorio de la asignatura Ciencias Físicas de la vida y el espacio.

Al estudiar la unidad de materia los estudiantes realizaron varias prácticas de laboratorio que conllevan reportes de carácter científico. Debido a la cantidad de reportes que saldrían en una sola unidad, los estudiantes organizados en equipos de trabajo, crearon una página web cuyas bases fueron desarrolladas en escuela primaria, en las que demostrarían la conexión entre los contenidos para generar un solo abstract, introducir el tema a nivel general, proveer información de contexto y explorar herramientas para analizar y comunicar dichos resultados  científicos.

En este quehacer, se evidenciaron diferentes formas de pensamiento para organizar la información, así como el trabajo cooperativo para lograr productos de alta calidad acorde a la edad de los estudiantes y el desarrollo de sus habilidades.

Estamos seguros que esas habilidades aprehendidas se seguirán fortaleciendo a lo largo de los años, demostrando que para alcanzar la experticia en cualquier tarea, la práctica cuenta un papel fundamental en ese camino.