Drip, Drip, Drop Project – Maths 7th Grade

In 7th Grade Math class, we integrated the school’s Sustainability area with the topic of Ratios, Rates and Proportionality to create the Drip, Drip, Drop Project. Students searched for water leaks at school or at their houses and counted the amount of drops in one minute to then find the drops in one hour, one week and one year. They also calculated the volume of water wasted and realized that even a small water leak like the dripping of a tap, multiplied by millions of drops, can add up to significant waste. Finally, they wrote recommendations to avoid water waste and created amazing posters to present their projects. If you want to see more, please come to the Shared Classroom of B4F4.

Sthefano Venga Pereira 7th Grade Math Teacher & 7thB Family Coordinator

Resumen: En la clase de Matemáticas de Sexto, integramos el área de Sostenibilidad del colegio con el tema de Proporcionalidad para crear el Drip, Drip, Drop Project. Los estudiantes buscaron escapes de agua en el colegio o en sus casas y contaron la cantidad de gotas en un minuto para luego encontrar las gotas en una hora, una semana y un año. También calcularon el volumen de agua desperdiciada y se dieron cuenta de que incluso una pequeña fuga de agua como el goteo de un grifo, multiplicada por millones gotas, puede generar un desperdicio significativo. Finalmente, los estudiantes dieron recomendaciones para evitar el desperdicio de agua y crearon posters fantásticos para presentar sus proyectos. Si quieren ver más, vengan al Aula Compartida del B4P4.