Enhancing Academic Achievement Through Hands-On Learning: The Case of "Good Food"

By Christine Taunton, Communications Coordinator

In the unit "Good Food," in english class, students embarked on an educational journey exploring the world of food. This immersive experience empowered them with the ability to identify various foods and articulate their preferences.

Through collaborative group work, students engaged in a tactile activity, crafting fruit salads using plasticine. This hands-on approach not only reinforced their understanding of healthy eating but also fostered creativity and communication skills.

Culminating in a presentation to their peers, this activity exemplifies how experiential learning can elevate academic achievement while making learning both enjoyable and meaningful.

Por Christine Taunton, Coordinadora de Comunicación

En la unidad "Good Food", en clase de inglés, los alumnos se embarcaron en un viaje educativo para explorar el mundo de la alimentación. Esta experiencia de inmersión les capacitó para identificar diversos alimentos y expresar sus preferencias.

Mediante el trabajo colaborativo en grupo, los alumnos participaron en una actividad táctil, elaborando macedonias de frutas con plastilina. Este enfoque práctico no sólo reforzó su comprensión de la alimentación sana, sino que también fomentó la creatividad y la capacidad de comunicación.

Esta actividad, que culminó con una presentación a sus compañeros, es un ejemplo de cómo el aprendizaje experimental puede mejorar el rendimiento académico y hacer que el aprendizaje sea divertido y significativo.