top of page

Fictional Characters in the Classroom – Spanish Speech & Composition – High School

Characters from comic books and graphic novels visited the Spanish Speech & Composition 2 classroom.

In order to promote interest in reading, the students participated in a panel on the history of comics and graphic novels, presented by Juan Francisco Gómez, curricular director of the Spanish area.

Then, the students selected a work of their interest, in this format, and worked on reading and analyzing it. As a final product, they made an oral presentation in which several of them presented themselves as the characters of the stories they had read.

Some of the characters represented were Marjane Satrapi, from Persepolis; V, from V for Vengeance; Anne Frank, from The Diary of Anne Frank; Jimmy Corrigan, from Jimmy Corrigan: The Smartest Boy in the World; Callum, from Through the Moon; Charlie, from Heartstoper; Art, from Maus, among others.

During the socialization, they talked about the most important events of the story, the virtues of their characters, the constructive and destructive behaviors when faced with particular situations, and analyzed their mental health.

This activity allowed the students to learn about different graphic novels and comics, the characteristics of the genre, linking LETRICAS in their work, as well as the Spanish curriculum and the Institutional Educational Project in relation to the chosen reading.

Paola González Osorio

Professor de espanhol

Resumen: Personajes de cómics y novelas gráficas visitaron el salón de clases de Spanish Speech & Composition 2.

Con el objetivo de promover el interés por la lectura, los estudiantes participaron en un panel sobre la historia del cómic y las novelas gráficas, presentado por Juan Francisco Gómez, director curricular del área de Español.

Luego, los alumnos seleccionaron una obra de su interés, en dicho formato, y trabajaron en la lectura y análisis de la misma. Como producto final, realizaron una exposición oral en la que varios se presentaron como los personajes de las historias leídas.

Algunos de los personajes representados fueron Marjane Satrapi, de Persépolis; V, de V de Venganza; Ana Frank, de El Diario de Ana Frank; JimmyH Corrigan, de Jimmy Corrigan: El chico más listo del mundo; Callum, de Through the moon; Charlie, de Heartstoper; Art, de Maus, entre otros.

En la socialización hablaron de los acontecimientos más importantes del relato, las virtudes de sus personajes, los comportamientos constructivos y destructivos frente a situaciones particulares, y analizaron la salud mental de estos.

Esta actividad les permitió a los alumnos conocer de diferentes novelas gráficas y cómics, las características del género, vincular LETRICAS en su trabajo, así como el currículum de Español y el Proyecto Educativo Institucional con relación a la lectura escogida.

3 visualizaciones0 comentarios

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar e educar os alunos para que assumam o controlo das suas vidas com o mundo em mente. 

bottom of page