Rochester School’s Impact on World Food Day: Raising Awareness and Reducing Food Waste

World Food Day is an annual observance that takes place on October 16th. It is a day dedicated to raising awareness about global food security and hunger issues. The day was established by the Food and Agriculture Organization (FAO) of the United Nations in 1981 and has been celebrated every year since.

The primary goals of World Food Day are to:

1. Raise awareness: The day aims to inform people around the world about the problems of poverty and hunger, as well as to encourage a greater understanding of the complexities of food production, distribution, and consumption.

2. Promote action: World Food Day encourages people, communities, and organizations to take action against hunger and food insecurity, whether through individual initiatives or supporting larger global efforts.

3. Advocate for change: It’s a platform for advocating for policies and programs that can help address food-related challenges, including malnutrition, food waste, and agricultural sustainability.

Rochester school celebrated World Food Day on Oct. 18.  We raised awareness about the 85 kilograms of food waste we generate, on average, daily.  Rochi the Lion went to lower primary and kindergarten students and taught them about the importance of eating all their food.  The Sustainable Development Club students went classroom to classroom and shared a Zero Waste Challenge to Middle and High school students.  A booth was placed in front of the cafeteria where students could learn about how much sugar is in different types of food. They could also participate in the baby elephant challenge.  The challenge consisted of lifting a dumbbell equal to the amount of food waste we generate daily, which is also equal to the weight of a baby elephant.  Overall, the day was a success. Although we did not reach our goal of zero waste, we did greatly reduce the amount of food waste we generated by 30 kilograms or 40%.

Matthew Reis Environmental Sustainability

——————————

El Día Mundial de la Alimentación es una celebración anual que tiene lugar el 16 de octubre. Es un día dedicado a crear conciencia sobre la seguridad alimentaria mundial y los problemas del hambre. El día fue establecido por la Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación (FAO) en 1981 y se ha celebrado todos los años desde entonces.

Los objetivos principales del Día Mundial de la Alimentación son:

1. Crear conciencia: El día tiene como objetivo informar a las personas de todo el mundo sobre los problemas de la pobreza y el hambre, así como fomentar una mayor comprensión de las complejidades de la producción, distribución y consumo de alimentos.

2. Promover la acción: El Día Mundial de la Alimentación alienta a las personas, comunidades y organizaciones a tomar medidas contra el hambre y la inseguridad alimentaria, ya sea a través de iniciativas individuales o apoyando esfuerzos globales más amplios.

3. Abogar por el cambio: Es una plataforma para abogar por políticas y programas que pueden ayudar a abordar los desafíos relacionados con los alimentos, incluida la desnutrición, el desperdicio de alimentos y la sostenibilidad agrícola.

El colegio Rochester celebró el Día Mundial de la Alimentación el 18 de octubre. Creamos conciencia sobre los 85 kilogramos de desperdicio de alimentos que generamos, en promedio, diariamente. Rochi el León acudió a los alumnos de primero, de primaria y de infantil y les enseñó la importancia de comer todos sus alimentos. Los alumnos del Club Desarrollo Sostenible fueron aula por aula y compartieron un Reto Basura Cero con alumnos de Secundaria y Secundaria. Se colocó un puesto frente a la cafetería donde los estudiantes pudieron aprender sobre la cantidad de azúcar que contienen los diferentes tipos de alimentos. También participaron en el desafío del bebé elefante, que consistió en levantar una mancuerna igual a la cantidad de desperdicio de comida que generamos diariamente, que también equivale al peso de una cría de elefante. En general la jornada fue un éxito. Aunque no alcanzamos nuestro objetivo de cero desperdicio, sí reducimos en gran medida la cantidad de desperdicio de alimentos que generamos en 30 kilogramos o un 40%.

1 visualización0 comentarios