Strengthening Motor, Manipulative and Locomotor Skills.

Kindergarten students have strengthened their motor, manipulative and locomotor skills through circuits of 4 and 6 stations, in which they put into practice one, two, or more motor skills with direction to achieve more effective responses and involve more complex functions according to their development. Among them, we find throwing, catching, and different types of jumps with obstacles and long ropes.

They have performed specific body movements, favoring different maturational schemes, which support more precise processes, such as writing, painting, manipulating devices, and walking, in their body organization, their social skills, and teamwork, as well as in their day-to-day executive functions at school and home. This process has strengthened the development of their hand-eye coordination, visual-pedic and general dynamics, which will serve as a basis for the practice of different sports at competitive levels.

Los estudiantes de Jardín han fortalecido sus habilidades motrices, manipulativas y locomotoras a través de circuitos de 4 y 6 estaciones, en los cuales se ponen en práctica una, dos ó más habilidades motrices con direccionamiento para lograr respuestas más efectivas e ir involucrando funciones más complejas acordes a su desarrollo. Dentro de ellas encontramos, el lanzar, atrapar y diferentes tipos de saltos con obstáculos y cuerdas largas.

Han realizado movimientos específicos del cuerpo, favoreciendo diferentes esquemas madurativos, que apoyan procesos de mayor precisión, como escribir, pintar, manipular dispositivos, caminar, en su organización corporal, sus habilidades sociales y trabajo en equipo, así como en sus funciones ejecutivas del día a día en el colegio y en casa. Este proceso ha afianzado el desarrollo de su coordinación visomanual, visopédica y dinámica general, las cuales servirán como base para la práctica de diferentes deportes en niveles de competencia.

Wilson Mesa

Profesor de Educación Física y Coordinador Curricular