“The need for interreligious dialogue is absolute. Currently, there is an unavoidable interdependence between the various parts of the world, due in part to the migrations that are fundamental in our countries, the development of technology and modern industry. These factors have caused a greater awareness of the plurality of the planet’s religions, where this interreligious dialogue is needed in favor of Peace and Justice in the world.” (United Nations Forum 2019)
Taking this framework into account, the eighth grade students, after consulting, deepening and reflecting on the topic of religious tolerance, in cooperative work teams designed infographics, posters and presentations where they expressed strategies to foster deep respect for religious difference.
Ninth grade students Sara Juliana Sanabria, Gabriela Salamanca, Sofía Gómez and María José López share their work done in religion class.
Sara Juliana Sanabria Enjoy her presentation scanning this QR code
María José López Enjoy here presentation here
Celina María Rojas Díaz Curriculum Coordinator Religious Education Area
———————————————————————————————
Hablando Sobre Tolerancia Religiosa
“La necesidad de un diálogo interreligioso es absoluta. En la actualidad, existe una ineludible interdependencia entre las diversas partes del mundo, debido en parte a las migraciones que son fundamentales en nuestros países, el desarrollo de la tecnología y la industria moderna. Estos factores han provocado una mayor conciencia de pluralidad de las religiones del planeta, donde hace falta este diálogo interreligioso a favor de la Paz y la Justicia del mundo”. (Foro de las Naciones Unidas 2019)
Teniendo en cuenta este marco, los estudiantes de grado octavo después de consultar, profundizar y reflexionar sobre el tema de la tolerancia religiosa, en equipos de trabajo cooperativo diseñaron infografías, afiches y presentaciones donde plasmaron estrategias para fomentar el respeto profundo por la diferencia religiosa.
Las estudiantes de octavo grado, Sara Juliana Sanabria, Gabriela Salamanca, Sofía Gómez y María José López comparten el trabajo realizado en la clase de religión.
コメント