International Day of Peace

On Tuesday September 21st, we celebrated the International Day of Peace with our students.

Our Preschool and Lower Elementary students focused on using constructive habits to demonstrate how peace is built in the classroom by recognizing their basic needs and those of their peers.

They created spaces for coexistence, to learn and teach the importance of respect for the ideas of others, as well as to recognize that in our differences we are all similar, and learned to explain how it looks and feels to create an environment of tolerance and peace.

María Consuelo Añez Academic Director Preschool and Lower Elementary

Resumen: El martes, 21 de septiembre de 2021, celebramos con nuestros estudiantes el Día Internacional de la Paz.

Nuestros estudiantes de Preescolar y Primaria Baja se enfocaron en usar los hábitos constructivos para demostrar cómo se construye la paz desde el aula reconociendo las necesidades básicas propias y de sus compañeros.

Lograron construir espacios de convivencia para aprender y enseñar la importancia del respeto por las ideas de otros, de reconocer que en la diferencia somos similares y que pueden explicar cómo se ve y se siente generar un ambiente de tolerancia y paz.

1 visualización0 comentarios