Social Sciences Show & Tell Day

On Friday, November 19, we had our Social Sciences and Colombia Show and Tell.

Our Lower Elementary students  demonstrated their ability to make oral presentations taking into account the quality criteria from our school.

First graders worked in a workshop about traditional Colombian games, learning about the ludic culture of Colombia.  They strengthened their visual, auditory and motor skills, as well as the values ​​and initiative that are necessary to work as a team, share, take turns, value others, and establish strong and lasting relationships to be happy.

Second grade  students taught others about circle meetings and their importance in learning empathetic listening and conversation protocols; the importance of family, what makes them unique and special while sharing their quality world, and their basic needs profiles.

In  Third grade, our students taught others what a community looks like, how we make deals, and how we build desired futures by being systemic as citizens.

Congratulations to our students for this demonstration of quality and fun learning.

María Consuelo Añez Yepes  Preschool and Lower Elementary Academic Director

Resumen: Juegos Tradicionales Colombianos En Nuestro Show And Tell

El viernes 19 de noviembre tuvimos nuestro Show and Tell de Ciencias Sociales y sobre Colombia.

Nuestros alumnos de Primaria Baja demostraron su capacidad de hacer presentaciones orales teniendo en cuenta los criterios de calidad de nuestro colegio.

Los alumnos de transición trabajaron en un taller sobre juegos tradicionales colombianos, aprendiendo sobre la cultura lúdica de Colombia.  Reforzaron sus habilidades visuales, auditivas y motrices, así como los valores y la iniciativa necesarios para trabajar en equipo, compartir, respetar los turnos, valorar a los demás y establecer relaciones fuertes y duraderas para ser felices.

Los alumnos de 1º enseñaron a otros sobre las reuniones en círculo y su importancia para aprender protocolos de escucha empática y conversación; la importancia de la familia, lo que les hace únicos y especiales mientras comparten su mundo de calidad, y sus perfiles de necesidades básicas.

En 3º, nuestros alumnos enseñaron a otros cómo es una comunidad, cómo hacemos tratos y cómo construimos futuros deseados siendo sistémicos como ciudadanos.

Felicitaciones a nuestros alumnos por esta demostración de aprendizaje divertida y de gran calidad.

1 visualización0 comentarios